Blog
- Geej se lèllike voel hod!
- If you develop an ear for sounds that are musical it is like developing an ego. You begin to refuse sounds that are not musical and that way cut yourself off from a good deal of experience. ~ John Cage
- This chap's voice is so enchanting, I'd gladly listen to him narrate a 4-hour hemorrhoid cream commercial.
- Degenen die geen vaksain willen moetn dan ook maar wegblijven op evenemenenmnten
- Je wilt ton vriendelijk doen en e oede mette elpn up de bus en tis toe were nie wel. Ze pakt je arme vast zegt ze ni ni bluft va me, ja madam euh gie pakt mie arme vast wi kalf.
- waar is shaap lan,waar is schaap
- Ja tijdens de vakantie doet het klimaat er niet toe precies he ... irritant kind
- Maar hadde GIJ me daar efkes een slecht idee seg! Ho ho!
- Vuur vrullie die ins sjeif wille goan op eine stool...
- Wat een héérlijke schicht van Junya Ito! Uit een wel heel scherpe hoek verschalkt hij Mignolet met een snoeirhard schot in het dak van het doel!
- 't is nimieje wa 't gewist is en 't zal nooeit nimieje wurre wad 'et was
- wie niet waagt die niet wint en wie niet neukt krijgt geen kind
- Dié tatouage is goed mislukt zeg!
- De overeenkomst tussen de sauna en een abonnement op Sclessin? Strontduur en je hebt er niks aan!
- Volgens Lokeren was Sollied niet nuchter genoeg om het goed uit te leggen aan de spelers. Volgens Sollied waren de spelers niet slim genoeg om zijn uitleg te verstaan.
- Verknoei je tijd op een nuttige manier!
Nooit meer snelheidsovertredingen!
Brigitte, 2005-06-01
Brief van een autobestuurder geflitst tegen 250 km/u op een baan waar de max. toegelaten snelheid 70 km/u was.
(vertaling van een brief van een automobilist uit Frankrijk)
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer «70» in het zwart, met een rode rand, op witte achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem I.S., de meet-eenheid de «meter» is en de tijdseenheid de «seconde». Het is bijgevolg onbetwistbaar dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het verkeersbord, moet die «70» beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
...
Brief van een autobestuurder geflitst tegen 250 km/u op een baan waar de max. toegelaten snelheid 70 km/u was.
(vertaling van een brief van een automobilist uit Frankrijk)
Geachte Heer Procureur,
Als gevolg op het intrekken van mijn rijbewijs en de daarbij horende (zware) boete, stuur ik
U deze brief. Ik betwist immers de inbreuk wegens overdreven snelheid.
Het cirkelvormige paneel met het nummer «70» in het zwart, met een rode rand, op witte achtergrond heb ik inderdaad gezien. Verder was er geen enkele vermelding van eenheid.
U zult weten dat, sinds de wet van 4 juli 1837, het gebruik van het metrisch stelsel in ons land verplicht is en dat het decreet nr 65-501 van 3 mei 1961, gewijzigd in 1985 (aanpassing aan de Europese richtlijnen) bepaalt dat, als enige wettelijke basis-eenheden, enkel de eenheden uit het internationaal stelsel (I.S.) van toepassing zijn.
U kunt dit allemaal nazien op het web-site van de regering. Nu is het zo, dat in het systeem I.S., de meet-eenheid de «meter» is en de tijdseenheid de «seconde». Het is bijgevolg onbetwistbaar dat de wettelijke snelheidseenheid de meter per seconde (m/s) is.
Ik kan mij geen ogenblik inbeelden dat de Minister van Binnenlandse Zaken de wetten van de Republiek niet in acht zou nemen. Dus, bij gebrek aan een aanduiding van eenheid op het verkeersbord, moet die «70» beschouwd worden als het aantal wettelijke basis-eenheden, hetzij in deze geval, 70 m/s. Deze 70 m/s komen overeen met 252 km/u. Het parket beweert dat ik geflitst werd aan een snelheid van 250 km/u, en dat betwist ik helemaal niet. In feite was ik 2 km/u onder de toegelaten limiet.
Ik dank U bij voorbaat om uw aandacht te hebben geschonken aan deze brief. Gelieve mij dan ook mijn rijbewijs terug te bezorgen en de boete op te heffen.
Met vriendelijke groeten,
...
~ Bekeken: 63 × | TOP | THUIS | TERUG
Doe mee!

Eluterius groeit door inbreng van gebruikers. Wil jij ook weetjes delen en dingen toe kunnen voegen? Word lid!
Weekpoll
En ook...

Top-30
De tussenstand in onze Eigenzinnige 30 van
week 26/2026. Muziek van 1950 tot nu!1
2
3
6
9
10
11
12
WAYNE WADE - Lady 30
13
MC5 - Kick Out The Jams 9
15
CLANNAD - Harry‘s Game 25
16
ABC - All Of My Heart 13
18
22
JOHNNY CASH - Ring Of Fire 22
23
24
27
FUMIYA TANAKA - Phase 26
29
BOBBY GOLDSBORO - Honey 10


Rechts

